Cyfrowe karty pokładowe Ryanair

Od 12 listopada 2025 r. Ryanair całkowicie przechodzi na cyfrowe karty pokładowe (Digital Boarding Passes). Oznacza to, że od tej daty wszyscy pasażerowie po dokonaniu odprawy online otrzymają swoją kartę pokładową bezpośrednio w aplikacji Ryanair. Tradycyjne, papierowe karty nie będą już wydawane. Odprawę online będzie można wykonać jak dotąd na stronie Ryanair.com lub w aplikacji mobilnej linii.

Wszyscy pasażerowie Ryanair wciąż będą otrzymywać przypomnienia e-mail o odprawie online — 48 oraz 24 godziny przed wylotem. Jeśli mimo tych powiadomień ktoś pojawi się na lotnisku bez wcześniejszej odprawy online, będzie musiał zapłacić opłatę za odprawę na lotnisku.

DBP (Digital Boarding Pass, czyli cyfrowe karty pokładowe) obniża koszty lotniskowe i ceny biletów Ryanair. Poprawia obsługę w dniu podróży, w tym przekazywanie informacji o locie. Cyfrowa karta pokładowe ułatwia zmianę rezerwacji i obsługę klienta przy zakłóceniach lotów. Jest też bardziej ekologiczna. Szacuje się, że dzięki tej zmianie 300 ton papieru rocznie będzie zaoszczędzone. To są główne przyczyny, jakie Ryanair podaje w uzasadnieniu zmian.

Zgodnie z instrukcją Ryanair należy się w pierwszej kolejności odprawić online na stronie lub w aplikacji Ryanair, zanim pojawimy się na lotnisku. Po zakończeniu odprawy cyfrowa karta pokładowa automatycznie zapisze się w aplikacji. Wystarczy ją pokazać przy kontroli bezpieczeństwa oraz przy wejściu na pokład samolotu. Dzięki cyfryzacji - jak zapewnia przewoźnik - cały proces ma przebiegać szybciej i wygodniej. Bez stresu, kolejek i papierowych dokumentów.

Ryanair zapewnia, że jeśli odprawa online miała już miejsce, ale smartfon lub tablet został zgubiony nie ma powodów do zmartwień. Na lotnisku każdy kto zgubił urządzenie otrzyma bezpłatną, papierową kartę pokładową.

Przewoźnik zapewnia, że także w tej sytuacji, jeśli odprawiła online się już odbyła, a smartfon lub tablet nie działa, na lotnisku pasażerowie otrzymają bezpłatną kartę pokładową.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, jeśli odprawiłeś się już online, a Twój smartfon lub tablet został zgubiony bądź uszkodzony, nie musisz się martwić — Twoje dane są zapisane w systemie, dzięki czemu bez problemu zostaniesz obsłużony przy bramce.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, będziesz zobowiązany do uiszczenia opłaty za odprawę na lotnisku.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, po zakończeniu odprawy online Twoja cyfrowa karta pokładowa zostanie automatycznie zapisana w aplikacji Ryanair i będzie dostępna również w trybie offline.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, pasażerowie, którzy dokonali odprawy online, ale nie posiadają smartfona ani tabletu, otrzymają na lotnisku bezpłatną, papierową kartę pokładową. Należy jednak pamiętać, że w przypadku zakłóceń w locie nie będą mieli dostępu do bieżących informacji o jego statusie ani do ulepszonej obsługi klienta w czasie rzeczywistym.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, na wszystkich lotniskach dostępne będą stanowiska odprawy oraz sprzedaży biletów.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, jeśli dokonasz odprawy online przed przybyciem na lotnisko, nie zostanie naliczona żadna opłata za ponowne wydanie karty pokładowej – dzięki wprowadzeniu cyfrowych kart pokładowych.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, system cyfrowych kart pokładowych spełnia wszystkie standardy dostępności, a na każdym lotnisku zapewniona jest pomoc dla pasażerów wymagających szczególnego wsparcia.

Zgodnie z nową polityką przewoźnika, w przypadku lotów zaplanowanych na 12 listopada 2025 r. lub później, pasażerowie odlatujący z Maroka muszą najpierw dokonać standardowej odprawy online, a następnie okazać cyfrową kartę pokładową (DBP) na lotnisku, aby odebrać jej wydrukowaną wersję.

Marzysz o wakacjach? Napisz! Pomożemy!